torsdag den 9. april 2015

Lilla trøje

Så fik jeg strikket den første trøje. Jeg blev inspireret til at finde strikkepindende frem igen, da jeg for nogen tid siden var på besøg hos en af mine veninder. Et af mine første strikke-projekter i lang tid var en trøje, som jeg havde lavet til deres lille pige.

Det var et super nemt mønster, store pinde og tykt garn, så projektet er overkommeligt.


I den oprindelige model, er det "bare" lige op og ned i ret-strik, så det er et godt begynder-projekt. Opskriften har jeg købt hos strikkebogen.dk.
På den her model har jeg bare valgt at udvide designet lidt og strikket ribkant for neden og på ærmerne, for at pifte den lidt op.


Knapperne har jeg fundet i gemmeren hos svigermor. Hun har et hav af gamle knapper, som jeg gerne kigger igennem, når jeg har et lille projekt, som trænger til en fin knap.

For at sætte prikken over i´et er der kommet lille mærkat i nakken. Nå nu man kan, hvorfor så la´ vær?

Mærkaterne er købt her til ganske overkommelig pris

Ingen kommentarer:

Send en kommentar