lørdag den 24. oktober 2015

Snefnug af Hama-perler

Jeg har altid elsket at lave perleplader. Det er så hyggeligt at sidde og nørde med perlerne og lave fine ting, problemet er bare, at det er begrænset, hvor mange perleplader jeg har brug for, og kan måske også se begrænsningen i deres pynteevne.


Som barn havde min mor en jul købt mikroperlerne, og vi skulle prøve at lave små nisser. Lidt besværligt var det, men husker det stadig som hyggeligt og også lidt fascinerende, hvor meget finere resultatet blev.
I takt med at jeg blev større, er anledningen til at lave julenisser blevet mindre, eller rettere jeg har ikke ønsket at have små julenisse-perleplader hængende.
En af mine mindre brødre er meget kreativ, og har også været meget glad for perleplader. Jeg gav ham derfor et år et sæt i mikroudgave, for tænkte samme begejstring kunne vækkes hos ham, og måske han kunne få mere ud af det, end jeg havde præsteret. Tror desværre han var for lille til at håndtere de små "djævle", og så ved jeg faktisk ikke, hvad der er sket med perle-projektet siden.

Som nogen sikkert har fundet ud af, så er jeg på barsel med nr. 2. Barslen lakker dog mod ende, men det skal der ikke snakkes videre om. I forbindelse med barslen er jeg selvfølgelig også kommet med i en mødregruppe. En af de andre i gruppen er også voldsomt kreativ, og sidste år så jeg de fineste snefnug, lavet af mini-Hamaperler, hos hende. Det var nogen hun selv havde lavet, med inspiration fra nettet, og jeg fandt et påskud for at komme i gang med pincet og "mikro-plastik".
Da vi havde rundet julen, lå projektet dog ikke først på tegnebrættet, men har haft det i tankerne det meste af året, som et kært forestående projekt. Pludselig er tiden gået stærkt, og nu nærmer julen sig med hastige skridt, så i sidste uge var tiden kommet til at købe hvide Hama-perler. Det var noget af en udfordring at købe dem i mikroudgave. I mit hoved kunne jeg bare tage i den lokale BR, men jeg blev klogere, og da Toys´r´us heller ikke kunne tilbyde perlerne i hvid, ja så måtte jeg gribe bilen og køre vejen til Panduro. Langt om længe var indgredienserne til snefnug indkøbt, og nu er jeg i gang med at skabe lidt julestemning.
Det her er klart et projekt, som jeg laver alene, her er ingen 4-årig velkommen. Det er noget så hyggeligt, men også lidt tidskrævende. Synes selv resultaterne indtil nu bliver så fine, nu skal der bare skabes snefnug i lange baner, så de er klar til at blive hængt op, når vi rammer julemåneden.

Skulle du være blevet inspireret til at gå i gang med samme tidskrævende hyggeprojekt, så kan du finde PDF med en masse forskellige motiver her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar