fredag den 20. november 2015

Så lykkedes det endelig

For efterhånden en del år siden besluttede jeg mig for, at jeg skulle producere kageopsatser. Der er så mange fine, enlige tallerkner, når man snuser rundt på diverse loppemarkeder, og de fortjener da en ny plads i tilværelsen.
Jeg fandt et sted, hvor jeg kunne købe dele til kageopsatser, til en nogenlunde pris og købte stort ind. Jeg fik også købt tallerkner i lange baner, men så gik projektet i bero, både fordi der var en lille størrelse, som tog fokus, og så kunne jeg ikke lige gennemskue, hvordan jeg skulle gribe projektet an uden at ødelægge både tallerken og boremaskine.

Kan købes her

For ca. 3 år siden kastede jeg mig dog over projektet. En dag jeg kom fra arbejde fandt jeg hurtigt nogle tallerkner, boremaskine og diamantbor frem, afmærkede midten, og så kunne det projekt da ikke tage så lang tid. Halvanden time senere, da min mand kom fra arbejde, stod jeg stadig og svedte over den første tallerken. Det viste sig efterfølgende, at boremaskinen havde stået forkert, så jeg havde boret baglæns i stedet for frem, hmmm.
Nå, men så blev det min mands hovedpine. Han fik lidt hurtigere boret de tre sølle huller, der skulle til, og så var det vel bare at samle. Ja ja, det blev et noget skævt og vakkelvornt stativ, vi fik ud af det, så nogen større produktion kunne der ikke gå i gang.

Kan købes her

I forbindelse med, at jeg har fået gang i mine loppeting på Instagram, besluttede jeg mig for, at projektet skulle genoptages. Der blev købt stativ ind til boremaskinen, så vi kunne lave lige huller. Det krævede en del før udstyret kom, men endelig forleden stod de første lige, stabile kageopsatser klar, og jeg synes resultaterne er blevet noget så fine. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar