mandag den 5. oktober 2015

Frem med garnet

Nu hvor det bliver hurtigere mørkt, haven er ved at lægge sig i dvale og temperaturen falder, så er det tid til at finde garnet frem.
Det er ikke meget, jeg har fået nørklet over sommeren. Lidt er det blevet til, men må jo nok tilstå, at haven har taget en del fokus. Men i takt med at årstiderne skifter, så kan der også skiftes i hobbyerne, og nu er det tid til at garnet får lidt mere fokus.


Jeg har ikke strikket så meget i mit liv. Kunne strikke ret da jeg var barn, og så tror jeg også talenterne stoppede der.
Da min søn blev født for snart fem år siden, fik jeg en lyst til, at give strikkeriet en chance - jeg strikkede hagesmækker. Jeg eksperimenterede lidt med at lave mit "eget design" til hagesmækkerne, så det blev til en del forskellige. Mine interesseområder har det med at svinge lidt, så da jeg mente jeg havde lidt styr på strikkeriet, så valgte jeg at tage et hæklekursus. Her fik jeg lært grundprincipperne inden for hækling,  og jeg må tilstå, at for mig, så kan hækling gå lidt hurtigere, man får i hvert fald hurtigere resultater, end jeg synes, jeg har fået ved strikning. Derfor er de to pinde ofte blevet byttet ud med en enkelt.
Jeg kommer dog tilbage til det der strikning, for jeg vil så gerne lære at lave noget fint, og det kunne være så sjovt at strikke andet end ret og vrang. Samtidig kunne det også være sjovt at strikke noget til sig selv. Tidligere, når jeg så har strikket, har det været til børn. Der er hurtige resultater, når størrelsen ikke er så stor, men sidste år fik jeg idéen, at nu skulle der kreeres noget til "kvinden bag garnet".  Jeg købte derfor en bog med feminint strik. Jeg faldt over en sjælevarmer, som så nem ud - ret og vrang - lige mig.
Jeg fik strikket ca. 1/3 sidste år, og så forsvandt fokus, jeg fik problemer med skulderen eller noget andet rev mig væk fra projektet, for her et år efter ligger den stadig halvfærdig i en pose.
I min iver for at få lidt styr på noget herhjemme, herunder alle mine gør-det-selv-projekter, så har jeg lovet mig selv, at jeg ikke skal kaste mig over for mange nye projekter før, end nogle andre er afsluttet. Så forleden fik jeg gravet garnet frem igen, og så må vi se, om det bliver i år eller næste år, jeg kan iføre mig strik af egne hænder.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar