mandag den 19. oktober 2015

Kastanjepynt

Som jeg tidligere har skrevet, så har vi været på kastanjejagt, og sønnen havde bestilt kastanje-edderkopper.


Jeg havde også fundet alt overskuddet frem og pudset pædagogikken af, da vi satte os med kastanjer, tændstikker, garn m.m. for at lave dyr. Som jeg havde forudset, var det lidt af en udfordring for en 4-årig at håndtere alle disse sager, så det endte ud i, at det var mig der lavede edderkopper, og sønnen kiggede på.
Det blev derfor ikke til så forfærdeligt mange af slagsen, men hyggeligt var det da at lave. Jeg gik selv helt i barndom, og det kunne være jeg skulle finde sagerne frem igen en dag i nattens mulm og mørke, og "snig-kreere" edderkopper i al stilhed.
Nå, men nu var det jo for at lave noget hyggeligt med sønnike, at vi havde været på kastanjejagt, og da jeg så på nettet, at nogen havde tegnet på kastanjer, ja så måtte jeg i Panduro og indkøbe 1 stk. guld og 1 stk. hvid pen. Noget af en udskrivning, men hvad gør man ikke for en hyggelig stund.
Det vakte også en gevaldig begejstring, da jeg fandt kastanjerne frem igen og viste, hvad jeg havde tænkt mig - og det her var i den grad noget, han kunne finde ud af.
Det er helt klart et projekt der kan anbefales, og så kan man jo også selv udfolde sig lidt kreativt imens. Synes de blev noget så fine, og nu ligger de og pynter i stuen og bringer efterårsstemningen inden døre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar